طراحی سایت آگهی و نیازمندی با تاپ آگهی

بهترین روش های طراحی سایت آگهی و نیازمندی با وردپرس و سیستم های اختصاصی

طراحی سایت آگهی و نیازمندی با تاپ آگهی

بهترین روش های طراحی سایت آگهی و نیازمندی با وردپرس و سیستم های اختصاصی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

 

بازار آنلاین OLX در سال 2006 توسط Fabrice Grinda و Alec Oxenford تاسیس شد و ریشه در آرژانتین دارد. این شرکت امروزه در بیش از 40 کشور فعالیت می کند که از آن بعنوان یک سنگر در کشورهایی مانند هند ، پاکستان ، برزیل ، پرتغال ، لهستان ، اوکراین ، نیجریه ، فیلیپین و کنیا ظاهر شده است. بودجه وب سایت آگهی آنلاین توسط چندین شرکت مانند Nexus Venture Partners ، General Catalyst Partners و Bessemer Venture Partners تأمین شد تا نام چند مورد را ذکر کند. این تا زمانی بود که بخش عمده ای از شرکت توسط ناسپرس ، یک گروه رسانه ای آفریقای جنوبی ، تصرف شد و موفق به خرید سرمایه گذاران آن زمان شد. OLX پیش از خرید توسط Naspers 30 میلیون دلار درآمد داشت.

قبل از شروع به سوال برای پاسخ به سوال خود در مورد چگونگی درآمدزایی OLX ، اجازه دهید نگاهی به برخی از آمارهای مهم OLX بیندازیم:

  • این وب سایت به عنوان بزرگترین وب سایت آگهی آنلاین در کشورهایی مانند هند ، پرتغال ، لهستان و برزیل است
  • OLX در هند موفق شده است به عنوان بزرگترین بازار شناخته شود
  • موفقیت OLX گوگل را مجبور به بستن Google Trader ، وب سایت آگهی خود کرد
  • OLX مستقر در آرژانتین در به دست آوردن بیش از 200 میلیون بازدید ماهانه با سایت های رسانه های اجتماعی مانند Snapchat ، Instagram و Facebook هم تراز است.
  • بازدید از صفحه وب OLX بیش از 8.5 میلیارد است و بیش از 25 میلیون لیست را تهیه کرده است
  • تعداد معاملات OLX بیش از 8.5 میلیون معامله است

 

مدل تجاری OLX

درست مانند Craigslist ، OLX با یک مدل ساده آگهی قابل اجرا است. با این حال ، مدل درآمد OLX با مدل Craigslist بسیار متفاوت است. اما ، برای اینکه بدانید OLX چگونه درآمد کسب می کند ،  اجازه دهید ابتدا در مورد نحوه کار OLX بحث کنیم .

OLX چگونه کار می کند؟

OLX درست مثل یک پورتال آگهی دیگر کار می کند - این سیستم دارای یک سیستم موازی برای مشتریانی است که در کنار هم کار می کنند. افرادی که مایل به فروش هر کالایی هستند می توانند تبلیغات خود را درست مانند آنچه در یک درگاه آگهی انجام می شود بارگذاری کنند. افرادی که مایل به خرید کالا هستند می توانند لیست را مرور کنند.

فروشندگان باید تصاویری از کالاهای خود را همراه با عنوان و شرح همان کالا و قیمت پیش بینی شده کالا بارگذاری کنند. به خریداران اجازه داده شده است که چندین گزینه را مرور کنند ، با فروشنده تماس بگیرند ، با آنها یک به یک مذاکره کنند و سپس مورد را خریداری کنند.

واقعیت شگفت آور این است که OLX به عنوان رابطی بین خریدار و فروشنده عمل نمی کند. این به عنوان یک کاتالیزور صرف برای اتصال این دو آنلاین از طریق یک درگاه آگهی عمل می کند. مکالمه ، چانه زنی ، پیش فروش و معاملات فقط بین خریدار و فروشنده باقی می ماند

مدل تجاری OLX

اگر مدل کسب و کار OLX را به قطعات تقسیم کنیم ، نحوه عملکرد آن به شرح زیر است:

  • مدل کسب و کار از OLX در واقع وابسته به مقیاس است
  • این وب سایت به عنوان یک درگاه آگهی عمل می کند که مشتریان می توانند کالاها را خریداری و بفروشند
  • OLX برای بدست آوردن هرچه بیشتر بازدید کاربر و تعداد دفعات و تعداد بیشتر ، مبالغ زیادی خرج می کند
  • از ترافیک بالا استفاده می شود تا با درآمدزایی از تعداد کلیک و جستجو درآمد کسب کنید

چگونه OLX درآمد کسب می کند؟

برخلاف سایر بازارهای آنلاین که وب سایت به عنوان یک شرکت وابسته به محصولات فروشندگان عمل می کند ، OLX در کل یک بازی توپی متفاوت دارد. منبع اصلی درآمد OLX از طریق تبلیغات ، موتور جستجوی سفارشی Google ، پیوندهای حمایت شده و لیست های حمایت شده است.

Google Ads

بخش عمده ای از درآمد OLX از طریق درآمدزایی Google Ads تأمین می شود. این شرکت با شرکایی همکاری می کند که به نوبه خود با Google و سایر شرکای تبلیغاتی کار می کنند تا به عنوان تأمین کننده تبلیغات و واسطه تبلیغات وب سایت عمل کنند.

این تبلیغات در کنار هم قرار گرفتن با وب سایت OLX کار می کند و محتوای آن در خود صفحه وب نمایش داده می شود. تعداد واحدهای تبلیغاتی در صفحات مختلف وب سایت متفاوت است.

OLX از طریق تبلیغات آنلاین و مارک های تلویزیونی ترافیک کاربر بالایی را به خود اختصاص می دهد. OLX از این ورودی بالای مشتری درآمد کسب می کند. این کار را بر اساس هزینه برای هر کلیک (CPC) ، هزینه برای هر 1000 نمایش (CPM) و هزینه برای هر نمایش برای تبلیغات ویدئویی در صفحه اصلی خود و همچنین در صفحات محصول خاص انجام می دهد تا اینکه در نهایت با فروشنده تماس گرفته و با آنها ارتباط برقرار شود.

موتور جستجوی سفارشی Google

صفحه OLX یک نوار جستجو برای مشتریان برای جستجوی محصولات دارد. هنگامی که آنها هر جستجو را انجام می دهند ، نتایج بدست آمده با کسب درآمد موتور جستجوی سفارشی Google از تبلیغات (تبلیغات PPC مانند Adsense ) بهینه می شوند ، که در آن دو یا سه نتیجه اول از Google است.

 

آگهی های ویژه

همانطور که در بالا توضیح داده شد ، اگر یک فروشنده ، به عنوان مثال ، یک آگهی از یخچال و فریزر مورد نظر خود را ارسال کرده است. پس از مدتی ، محصول ملزم به رفتن به لیست های جدیدتر است و اکنون در صفحه دوم یا سوم و غیره ظاهر می شود. برای اینکه هنوز در بالای صفحه نشان داده شود ، فروشنده می تواند به OLX پرداخت کند تا لیست خود را در بالای سایت "ویژه" کند. این لیست ویژه منبع سود هم برای فروشنده و هم برای OLX است. وی همچنین ممکن است برداشت های بیشتری کسب کند ، که منبع درآمد دوگانه OLX نیز هستند.

 

فرصت های آینده

بیشترین گسترش نیرو در OLX در هند ، برزیل و لهستان نهفته است ، اگرچه این سه مورد در مجموع نیمی از سود آن را جبران می کنند. استراتژی اصلی استفاده شده توسط Oxenford در پشت OLX ، کار بر روی این مگا مارت آنلاین در کشورهای کمتر توسعه یافته یا در حال توسعه است ، با توجه به فرصت های گسترده اقیانوس در اینجا. او نمی خواهد با سربازان اصلی ایالات متحده یا انگلیس درگیر شود و در این راه رقبایی کسب کند.

 

نظر خود را به ما بگویید!

بیا دیگه! نظر خود را در مورد مقاله ما در مورد مدل تجاری OLX به ما بگویید؟ 

  • ۹۹/۰۶/۲۴
  • مدیر

olx

سایت آگهی olx

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی